^Love^Peace^Joy^

" Love is a beautiful smile to which nothing compares A tanderlaugh,which opens your heart A single touch that melts away your fears A smell that reminds you of the tenderness of heaven A voice that reminds you of the innocence of youth "

 
:: Time Now ::
:: My BlogSite ::
.: ^Love^Peace^Joy^ :.

.: I Love Jesus :.

.: SMS Studio :.

.: TJC Talent Studio :.

.: Nazwa Naslie-Zone :.

.: SMS-Lyrics :.

.: TJC-Lyrics :.

.: Nazwa Naslie-Lyrics :.

:: My Calender ::

:: My Songs ::

:: My Foto Album ::
:: My Idol ::
My Idol

Linda AF2

Felix AF3
Lotter AF4
Hilary Duff
Jay Chou
Linda & Felix

:: YaN's Video ::
:: Who Online? ::
:: YaN's 2nd Counter ::
Miampai Artis di RTM (20 october'06)
Saturday, October 21, 2006
Shallom...
Semalam seperti biasa sia bersedia di depan radio.. mo mendengar rancangan dusun keminatan sia selain Bontugan Sinding. Apa lagi kalau bukan tu Miampai Artis.. ba ikuti sedikit catatan perbualan diantara DJ Floris Philip dengan artis dan pendengar dibawah.

ARTIS : En. Jonuin Gunung (Jo) & En.Piloh
INFO : Album duo.

♥Lagu Pertama ( Jo) : TAMBALUT KALANGADAN.
- Album sudah ada dipasaran?
= Belum lagi.. sekarang nie masih dalam pembikinan. Dijangka pertengahan bulan 12 keluar.
- Siapa penerbit album kamu?
= Puan Joviti Robert Johnny. (wah buli tahan c sis) Dia dibantu oleh James Sami , Ateng dan Fredolin Basir sebagai pemuzik.
- Ada berapa lagu dalam album kamu?
= 5 lagu setiap kami bermakna ada 10 lagu dalam keset.
- Ada lagu yang korang duet bersama?
= Setakat ini belum ada...
- Berapa sudah album yang kamu ada?
= Sekarang nie kami baru mo buat album pertama (ketawa)
- Lama sudah kamu mula menyanyi?
= Baru juga nie.
- Rakam lagu dimana?
= Di TJC Talent Studio... di kampung Molinsou Tenghilan.. di tempat c James Sami.
- Album nie secara solo ka?
= Tidal.. kami berkongsi dua orang.. saya Januin dan kawan saya En.Piloh.
♥Lagu Kedua (Piloh) : ROTIO NODAA.
- Berapa umur umur kamu?
= Piloh (32) dan Jo (26) ...
- Setakat nie berapa kos korang habiskan untuk buat album nie?
= Belum dianggarkan lagi tapi lebih kurang 5 ribu ringgit lah tapi untuk keset dan bukan cd.
- Muzik yang korang gunakan?
= Gitar.
- Apa rentak lagu korang? ada joget? Sumazau?
= Tiada rentak joget dalam album kami. Joget ada lah ( ketawa)
- Kamu akan buat MTV Karaoke?
= Akan difikirkan kelak.
- Sudah kahwin? ( wa sualan cepu emas nie hehe)
= En.Piloh - sudah dan En. Jonuin belum lagi. Masih bujang ka be hehe...
♥Lagu Ketiga : GAMBAR PININTUTUNAN.
- Apa Cabaran semasa pembikinan album diorang (soalan untuk en.James Sami)
= Cabaran yang paling ketara ialah masa.. sebab kami masing² bekerja dan masa untuk rakaman dan perbincangan terbatas.. tapi memang senang bekerjasama dengan diorang.
- Soalan untuk Jo : Ada Girlfriend sudah?
= Banyak girlfriend saya tapi tiada yang terpikat dengan saya (ketawa)
- Bila korang mula cipta lagu tu?
= Sejak awal 2006 lagi.
- Berapa hari kamu habiskan untuk mencipta 1 lagu?
= Tak tentu..
- Apa ucapan terakhir korang untuk peminat?
= Jo : Terimakasih kepada DJ. Floris kerana sudi menjemput kami untuk diinterview. Kepada En. James Sami, terimakasih sebab sudi menemani dan bagi sokongan kami disini.
= Piloh : Terimakasi kepada pemanggil dan pengSMS yang mendengar kami di RTM.
= James Sami : Kepada pendengar, tolong berikan sokongan bila album diorang keluar di pasaran. Terimakasih juga kepada DJ Florist sebab sudi menjemput kami di studio ini..
♥Lagu Keempat (Piloh) : ABILONI.

Sia Bilang :
- Semalam sia ada sms sama c sis Jovita Robert johnny selepas tahu dia adalah penerbit bagi artis yang sedang diinterview di Studio RTM. Rupanya dia pun ada bersama diorang di sana. cuma dia di luar studio... wah.. korang memang beat la... aya nda sabar mo beli keset diorang nie.. album c sis Jovita RJ pun sa tunggu² suda nie.. Dengar kata sis, dia punya lagu BUTIA TOBULOU sudah diupgred sekarang. wow!!!! emm... ada lai sesuatu yang sia belum buli cakap disini pasal c sis Jovita. Mesti mo minta kebenaran dari dia dulu hehe...

Lagi satu, sia happy o akhir² nie sebab sia nda lai lonely hehe.... ♥
posted by F!oNa @ 9:31 AM  
4 Comments:
  • At 1:20 PM, Blogger scias said…

    rajin ko Yan buat ulasan..teruskan usaha anda kio

    ermm..x lonely sudah ka? aiseyman...buah ati sudah mari ka Yan :) jgn marahhhh

     
  • At 1:44 PM, Blogger F!oNa said…

    hehehe ada² sija c scias...
    jajal ko aah..

    iya merajinkan diri mengupdate sesuatu mengenai artis KaDus sebab sa rasa ini sija sumbangan yang mampu sia bagi ♥

     
  • At 10:26 AM, Blogger JAMES said…

    Hai Yan...Thanks banyak-banyak..Buat liputan siaran Miampai artis ni. JMS

     
  • At 2:19 PM, Blogger F!oNa said…

    hehe.. tengkiu bro james... if rajin, gansau² sini kio :).. pounsikou meluangkan masa gansau sini ♥

     
Post a Comment
<< Home
 



:: About Me ::

Name: F!oNa
Home: RaNaU, SaBaH, Malaysia
About Me: Funny,sporting,understanding
See my complete profile
:: Let's Chat Here ::

:: YaN's Promo ::

Dapatkan di pasaran sekarang Juga.Cepat!! Sementara stok masih ada.. Beli yang Original :)

:: INFINATEZ 4EVA ::

:: Cutie Logo ::

:: My Friends ::
:: My Fav. Web/Blogsite ::




About Kaamatan








Noni AF5 Blog

Secret Loves




:: Sabahan Artis ZonE ::
:: Studio Rakaman ::
:: Ch@Radio/TV ::
:: Songs,Mp3&Lyrics ::


:: Kredit & Fav.Grup ::
:: Previous Post ::
:: Archives ::
:: Powered by ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

© ^Love^Peace^Joy^ Template by Isnaini Dot Com