^Love^Peace^Joy^

" Love is a beautiful smile to which nothing compares A tanderlaugh,which opens your heart A single touch that melts away your fears A smell that reminds you of the tenderness of heaven A voice that reminds you of the innocence of youth "

 
:: Time Now ::
:: My BlogSite ::
.: ^Love^Peace^Joy^ :.

.: I Love Jesus :.

.: SMS Studio :.

.: TJC Talent Studio :.

.: Nazwa Naslie-Zone :.

.: SMS-Lyrics :.

.: TJC-Lyrics :.

.: Nazwa Naslie-Lyrics :.

:: My Calender ::

:: My Songs ::

:: My Foto Album ::
:: My Idol ::
My Idol

Linda AF2

Felix AF3
Lotter AF4
Hilary Duff
Jay Chou
Linda & Felix

:: YaN's Video ::
:: Who Online? ::
:: YaN's 2nd Counter ::
Konsert S2 Celebration Ulangtahun ke-25 Search akhirnya jadi konsert Slank!
Friday, January 05, 2007
SO, selepas berakhirnya press conference Konsert S2 Celebration Search bersama Slank tadi, maka confirmlah yang Search menarik diri dari konsert yang bakal meraikan ulang tahun ke-25 mereka.

Tidak ada seorang pun anggota Search yang hadir pada PC berkenaan dan apa yang meragukan, pihak penganjur, Tiga Events Sdn Bhd mengatakan Search menarik diri berikutan bencana banjir yang melanda Johor, Melaka dan Negeri Sembilan.

Apa yang menarik, salah-seorang jurnalis yang hadir pada majlis terbabit segera menghubungi Amy. Dia bernasib baik apabila Amy menjawab panggilan berkenaan dan dengan nada yang cukup marah, vokalis Search itu berkata,

“Pegi mampus dengan konsert tu! Aku dah tak kuasa nak layan! Kau tak tak, kitorang dah discuss dengan Tiga Events pasal stage, lighting dan sound system yang kitorang nak sejak tujuh bulan lalu. Tapi dua minggu lepas bila kitorang check balik, production tak jalan langsung! Sound engineer pun takde lagi! Apahal? Sebelum tu bila tanya pasal production, diorang cakap semua ok. Tapi last-last jadi macam ni! Aku tak paham!

“Lepas tu masa PC tadi kenapa tak nak bagitau press masalah sebenarnya? Kenapa nak cakap kitorang tarik diri pasal banjir? Itu semua bull s**t! Konsert tu tunda kat Johor memang sebab banjir, tapi kat KL ni sebab diorang tak tunaikan apa yang kami nak.

“Kami tau peminat akan kecewa, tapi kami 10 kali lebih kecewa! Kami mintak ampun dan maaf tetapi kami terpaksa buat macam ni. Abis, kau ingat aku nak terpacak atas stage dan nyanyi tapi sound tak keluar dan hancur? Come on la, ini konsert anniversary kitorang. Kitorang nak buat the best untuk peminat. Takkan konsert macam ni kitorang nak main dengan sound system funfair lagi!


BEGITULAH ceritanya lebih kurang. Aku difahamkan selepas mendapatkan kenyataan Amy, semua wartawan meminta Tiga Events counter balik kenyataan itu, tetapi tak ada seorang pun yang tampil. Maknanya apa yang dikatakan Amy itu benar-benar berlaku.

Apa yang pasti, pihak yang menjadi mangsa ialah peminat. Khabarnya ada yang dah beli tiket dan datang bukan setakat dari Lembah Klang, tapi seluruh negara termasuk Singapura. Rata-rata peminat mahu melihat Search, bukan Slank sebenarnya.

Bagi Search, tindakan ini sedikit-sebanyak boleh mencalarkan reputasi mereka. Bagaimanapun, mereka tetap mempunyai ego sendiri dan tindakan ini juga dilihat sebagai tepat jika mereka terasa seperti dipermain-mainkan.

Tiga Events selaku syarikat besar dan berpengalaman luas dalam penganjuran pelbagai acara dan konsert, masalah seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Aku tak tau apa masalah sebenarnya sehingga terjadi seperti apa yang Amy katakan.

Jadi, konsert yang pada asalnya adalah milik Search dan bakal menjadi konsert paling gemilang dalam sejarah penubuhan mereka akhirnya menjadi Konsert Slank dan Spider selaku opening band.

♥Kredit :http://rockterusrock.blogspot.com
posted by F!oNa @ 9:09 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 



:: About Me ::

Name: F!oNa
Home: RaNaU, SaBaH, Malaysia
About Me: Funny,sporting,understanding
See my complete profile
:: Let's Chat Here ::

:: YaN's Promo ::

Dapatkan di pasaran sekarang Juga.Cepat!! Sementara stok masih ada.. Beli yang Original :)

:: INFINATEZ 4EVA ::

:: Cutie Logo ::

:: My Friends ::
:: My Fav. Web/Blogsite ::




About Kaamatan








Noni AF5 Blog

Secret Loves




:: Sabahan Artis ZonE ::
:: Studio Rakaman ::
:: Ch@Radio/TV ::
:: Songs,Mp3&Lyrics ::


:: Kredit & Fav.Grup ::
:: Previous Post ::
:: Archives ::
:: Powered by ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

© ^Love^Peace^Joy^ Template by Isnaini Dot Com