^Love^Peace^Joy^

" Love is a beautiful smile to which nothing compares A tanderlaugh,which opens your heart A single touch that melts away your fears A smell that reminds you of the tenderness of heaven A voice that reminds you of the innocence of youth "

 
:: Time Now ::
:: My BlogSite ::
.: ^Love^Peace^Joy^ :.

.: I Love Jesus :.

.: SMS Studio :.

.: TJC Talent Studio :.

.: Nazwa Naslie-Zone :.

.: SMS-Lyrics :.

.: TJC-Lyrics :.

.: Nazwa Naslie-Lyrics :.

:: My Calender ::

:: My Songs ::

:: My Foto Album ::
:: My Idol ::
My Idol

Linda AF2

Felix AF3
Lotter AF4
Hilary Duff
Jay Chou
Linda & Felix

:: YaN's Video ::
:: Who Online? ::
:: YaN's 2nd Counter ::
Robert Joe Kinsim di RTM (Miampai Artis) - 24 'AUGUST '07
Saturday, August 25, 2007
DJ : MAIDAH YUNGKIT
ARTIS : ROBERT JOE KINSIM

TEMPAT ASAL ARTIS : KUALA PENYU

- Hi Robert.. tadi ko dari mana?
= Saya dari Penampang.
- Kamu bekerja di sana?
= Tak. Sebenarnya saya bekerja di Shah Alam KL.
- Sudah keluar album ka?
= Ya sudah.
- Album anda dalam bentuk CD atau kaset?
= CD.
- Bila lagi diedarkan di pasaran?
= Hari selasa minggu ini (21 ogos'07)
- Apa tajuk album anda?
= "Ralan Tosonong"
♥ Lagu Pertama : RALAN TOSONONG
- Siapa cipta lagu tadi?
= Lagu saya sendiri buat & lirik pula oleh isteri saya.
- Apa nama panggilan paling mesra untuk anda?
= Panggil Robert saja.
- Rakam Album di mana?
= Di Sook Media Studio, Shah Alam.
- Studio itu milik anak tempatan Sabah atau orang semenanjung?
= Dari sabah juga. Ia milik Mark Able dan Vincent Able Agas. Mereka dari Tambunan.
- Ada 10 lagu di dalam album anda. Apa rentak lagu yang ada?
= Slow Rock, Balada, Sumayau, Joget & Dangdut Moden.
- Siapa penerbit album anda?
= Neotec Entertainment (Anita & Kent)
- Album ini ialah album yang keberapa?
= Album yang pertama.
- Apa tajuk lagu pertama dalam album?
= "Ralan Tosonong"
- Sejak bila mula bergiat dalam nyanyian?
= Sejak tahun 80-an. Saya ikut RTM.. selalu nyanyi di kampung² ja.
- Pernah ikut pertandingan menyanyi?
= Sejak thn 80-an & 90-an.Juara Bintang Kaamatan , Juara Jubli Perak Pantai Barat Selatan.
- Berapa lama ambila masa siapkan 1 lagu?
= Kadang² 10 minit, 1 Jam & kalau tiada idea kadang² 1 minggu.
- Bila mo jual album di K.Belud?
= Minggu depan.
♥ Lagu Kedua : KOUPUSAN KU
- Siapa buat lagu tadi?
= Saya.
- Berapa budget buat album?
= Kira² 10 ribu.
- Siapa artis kegemaran anda?
= John Gaisah & Francis Landong.
- Siapa pemain muzik bagi album anda?
= Freddy Michael Baikal. Orang Penampang. Dia yang main untuk kesemua lagu saya.
- Berapa umur? Sudah berpunya?
= 35/36 . Sudah berpunya.
- Ada suda CD anda di Tuaran?
= Minggu depan baru ada.
- Ada nombor h/p?
= @######## (sensor)
- Ada sudah CD Karaoke?
= Bulan 11 baru ada.
- Mana satu lagu yang paling anda suka dalam album anda yang dijangka akan hits?
= "Ralan Tosonong".
- Ada lagu bahasa Dusun Tatana dalam album anda? Boleh pasang nanti?
= Ada. Nanti akan dipasang lepas ini?
- Berapa harga CD? Ada Kaset?
= Setakat nie Kaset belum ada lagi. CD : RM21.90.
- Kalau saya ada lagu mau bagi ko, macam mana cara sia boleh bagi?
= Call saya saja.
♥ Lagu Ketiga : SOGIGISOM (pop komersial)
- Siapa buat lagu tadi?
= Saya sendiri dan ditujukan untuk saya sendiri.
= Berapa lama anda siapkan album ini?
= 4 bulan.
♥ Lagu Keempat : TUMPI (Bahasa Dusun Tatana : Bererti sejenis kuih)
- Siapa buat lagu nie?
= Saya sendiri dan ditujukan untuk saya sendiri.
- Macam mana jalan cerita lagu "Tumpi" tadi?
= Dulu² time sikul & sia masih kecil, sia selalu tapau kuih Tumpi nie pergi sekolah & suatu hari kuih saya dicuri oleh anjing & menyebabkan saya menangis. *terharu hehe*
- Siapa Pengedar CD anda?
= Neotec Enterprise. Boleh call 012 2440788 kalau ada apa² pertanyaan.
- rakam album di mana?
= Di Sook Media Studio (Shah Alam, Selangor). Di sabah juga ada cawangannya di Inanam.
- Apa pesanan untuk pendengar & peminat?
= Harap anda terhibur dengan lagu saya & jangan beli yang cetak rompak. kalau ada sebarang pertanyaan mengenai album saya, call di talian 012 244 0788.
♥ Lagu Kelima : LANGAD (Dangdut Moden)

YaN's Bilang :
- Lagu Tumpi dalam bahasa Dusun Tatana c bro Robert nie memang siuk. Suka sia dengar .. sia harap ada sesiapa yang sudi translatekan ke dalam bahasa melayu.. salah satu sahabat yang duluan terlintas di fikiran sia ialah c Bro Nars. Lai pun c bro memang dari Kuala Penyu. Sia pasti diurang nie mimang berkenal hehe... tunggu aja hehe. Jan lupa beli yang Original. ♥
posted by F!oNa @ 9:21 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 



:: About Me ::

Name: F!oNa
Home: RaNaU, SaBaH, Malaysia
About Me: Funny,sporting,understanding
See my complete profile
:: Let's Chat Here ::

:: YaN's Promo ::

Dapatkan di pasaran sekarang Juga.Cepat!! Sementara stok masih ada.. Beli yang Original :)

:: INFINATEZ 4EVA ::

:: Cutie Logo ::

:: My Friends ::
:: My Fav. Web/Blogsite ::




About Kaamatan








Noni AF5 Blog

Secret Loves




:: Sabahan Artis ZonE ::
:: Studio Rakaman ::
:: Ch@Radio/TV ::
:: Songs,Mp3&Lyrics ::


:: Kredit & Fav.Grup ::
:: Previous Post ::
:: Archives ::
:: Powered by ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

© ^Love^Peace^Joy^ Template by Isnaini Dot Com